Anxietatea este un sentiment de neliniște, cum ar fi îngrijorarea sau frica, care poate fi ușoară sau severă. Toată lumea are sentimente de anxietate la un moment dat în viața lor. De exemplu, s-ar putea să vă simțiți îngrijorat și anxios cu privire la susținerea unui examen sau la efectuarea unui test medical sau a unui interviu de angajare.În perioade ca acestea, senzația de anxietate poate fi perfect normală.

Dar unora le este greu să-și controleze grijile. Sentimentele lor de anxietate sunt mai constante și adesea le pot afecta viața de zi cu zi.

Iată câteva soluții:

  1. Mergi la plimbare

S-a dovedit faptul că natura este de ajutor pentru diverse probleme, pornind de la productivitate și până la ADHD. În natură poți desfășura activități precum mersul pe bicicletă, plimbări, mersul pe diferite trasee cu obstacole, jocuri în aer liber (volei, tenis, fotbal, basket etc.). O simplă plimbare în aer liber poate face minuni pentru organism, dar și pentru minte. Poți face o plimbare în parc de 30 de minute, te poți așeza pe o bancă sau chiar pe iarbă ca să îți limpezești mintea. Asigură-te că atunci când ieși în aer liber să lași tehnologia acasă (telefon, tabletă, laptop etc). Deconectarea de tehnologie este excelentă pentru eliminarea gândurilor anxioase pe care le poți avea. Plimbatul în aer liber fără telefon te poate ajuta să fii conectat la prezent, să te bucuri de moment. Poți merge la plimbare împreună cu familia sau cu prietenii pentru a te bucura și mai mult de moment.

  1. Meditează timp de 15 minute

Meditația te poate ajuta să îți liniștești mintea mult prea activă. Ea poate avea numeroase beneficii, însa, poate fi destul de intimidantă pentru un începător. Este nevoie de multa concentrare și de practică, dar beneficiile aduse merită efortul. S-a dovedit faptul că meditația ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar, scade tensiunea arterială și reduce stresul. De asemenea, dacă te simți neliniștit, prin meditație poți îndepărta gândurile anxioase. Dacă nu știi cum să începi să practici meditația, nu te îngrijora, există o mulțime de videoclipuri care te învață cum să o practici. Unul dintre aceste tutoriale utile este ,,How to meditate – the no bullshit guide to meditation”.

  1. Deconectează-te

Sunt foarte mulți oameni care pur și simplu sunt foarte atașați de telefon și rețelele de socializare, astfel încât nu se pot despărți de ele. Pentru că mintea să aibă un moment de relaxare ar trebui ca tehnologia să fie pusă pe pauză. Telefonul, tableta, rețelele de socializare reprezintă o sursă de anxietate și de stres. Având în vedere problemele cu care ne confruntăm zilnic, atât la locul de muncă, cât și în viața personală, chiar nu este necesar să mai adăugăm încă o sursă de stres pe listă. Relaxează-te și ia o pauză binemeritată. Tehnologia și rețelele de socializare te vor aștepta.

  1. Ascultă muzica preferată

Anxietatea nu poate rezista prea mult atunci când ascultăm ceva ce ne face bine. Muzica poate aduce multe beneficii, incluzând relaxarea minții și a trupului. Așează-te comod, închide ochii și pune melodiile tale preferate. Dacă totuși, nu te poți relaxa cu ajutorul muzicii tale favorite, poți încerca să pui muzică pentru relaxare cu sunete din natură sau de pian, etc. O simplă căutare pe internet te poate ajuta să îți alcătuiești o listă de melodii relaxante.

  1. Fii recunoascător

Atunci când privești lucrurile cu recunoștință te vei simți mult mai relaxat și mai împăcat cu tine. Când ești neliniștit și ai gânduri anxioase, încearcă să te gândești la lucrurile frumoase din viața ta și fii recunoascător pentru ele.

  1. Plângi

Dacă plângi nu înseamnă că ești slab. Plânsul este un răspuns natural și sănătos la supărare și dezamăgire. El reprezintă o modalitate naturală de a scăpa de stresul emoțional. Dacă te forțezi să ții închise în tine toate supărările, stresul pe care-l provoacă anxietatea poate avea efecte negative asupra bunei funcționări a corpului tau. Așa că cel mai sănătos este să dai totul afară: plângi. Câteodată acesta este lucrul de care ai nevoie pentru a te elibera de tensiuni.

  1. Fă o baie lungă relaxantă

Creează-ți o atmosferă plăcută în care să te poți relaxa. Dă drumul apei calde în cadă, aprinde lumânări parfumate, adaugă săruri de baie sau spumant cu diverse arome și lasă gândurile să vină și să treacă. O baie fierbinte te poate ajuta să scapi de tensiunea musculară și poate duce către un stil de gândire relaxant.

  1. Dormi

Anxietatea ne poate consuma semnificativ.Uneori un somn bun este tot ce ai nevoie pentru a-ți încărca bateriile și pentru a-ți limpezi mintea încărcată de gânduri anxioase. Pur și simplu îmbracă-te cu cele mai comode pijamale de care dispui și oferă-ți o pauză de somn. Te vei simți mai odihnit și îți vei face ordine în gânduri.

  1. Practică mindfullness-ul

Concentrează-te pe conștientizarea gândurilor și trăirilor de aici și acum. Dă-ți seama de modul în care simți, gândești și reacționezi la mediu și acceptă lucrurile așa cum sunt. Acestea vin și pleacă.

  1. Citește

Așează-te cât mai comod și citește cartea preferată, blogul favorit în loc să privești la televizor sau să pierzi timpul pe rețelele de socializare.

Anxietatea este un sentiment normal. Faptul de a te gândi prea mult la cum să scapi de ea o poate amplifica considerabil. Respiră, oferă-ți momente de pauză din când în când și totul va fi bine. Iar dacă te simți singur în găsirea unei soluții, nu uita că un psiholog te poate ajuta să te reechilibrezi. A experimenta anxietate înseamnă a avea emoții, a simți a trăi.

 

ro_RORomână
Facebook Messengeer Whatsapp