A deveni mamă este probabil una dintre cele mai mari bucurii ale vieții. Sănătatea psihică a noilor mămici este la fel de importantă ca sănătatea lor fizică.

Conform Organizației Mondiale a Sănatății, aproximativ 13% din femeile care abia au născut suferă o tulburare a sănătății psihice. O dată cu dobândirea calității de mamă, aceasta poate întâlni diferite provocări cărora să le facă față, cum ar fi schimbări hormonale (care pot duce la schimbări bruște de dispoziție, forme ușoare, medii sau severe ale depresiei, creșterea în greutate sau dificultatea de a scăpa de kilogramele acumulate pe parcursul sarcinii etc.), nopți nedormite, dificultăți în a menține relații sociale și lipsa timpului personal. Toate aceste schimbări poti fi greu de ținut în frâu, indiferent de faptul că noua mamă a prezentat sau nu tulburări psihologice înainte de perioda maternității.

Stresul emoțional și psihic poate fi copleșitor, dar aceste 3 sfaturi te pot ajuta, în cazul în care ești o mămică la început de drum, să te descurci mai ușor și să îți menții echilibrul psihic.

 

mamă

  1. Cere ajutorul altora

Asigurându-ți un sistem de suport puternic din partea familiei și a prietenilor, vor exista mereu mai multe persoane doritoare să te ajute și să aibă grijă de bebeluș. Astfel, vei obține timp liber pentru a avea grijă de tine și pentru a te putea ocupa de nevoile tale fundamnetale. Scapă de gândul că acest lucru te poate transforma într-o mămică iresponsabilă sau neimplicată, timpul dedicat ție este benefic pentru bebelușul tău la fel cum e pentru tine. Ajutorul se află acolo, tot ce trebuie să faci este să îl ceri.

  1. Ai grijă de tine

Așa cum am menționat și mai sus, a avea grijă de tine merge mână în mână cu a cere ajutor din partea celorlalți, și nu doar pentru a-ți satisface nevoile de bază, ci și pentru a sta un timp singură, pentru a te relaxa, îngriji și răsfăța.

  1. Găsește un grup de suport

Grupurile de suport pentru noile mame pot fi o sursă importantă de unde acestea pot învăța o mulțime de lucruri noi și de unde pot lega noi prietenii. Poți afla din sugestiile altor mame despre medici pediatri, noi formule de lapte praf sau despre cele mai bune tipuri de scutece, iar simplul fapt de a auzi despre problemele pe care și alte mame le întâmpină, te va ajuta să simți că nu ești singură în toată această nouă experiență.

Mai mult decât atât, grupurile de suport moderate de specialiști pot oferi un sprijin de neprețuit pentru noile mămici. De asemenea, dacă ești îngrijorată în legătură cu sănătatea ta psihică, este foarte important să cauți ajutorul unui profesionist cât mai curând posibil. A fi proaspătă mămică înseamnă să te dedici complet altcuiva, ceea ce duce la epuizare fizică și psihică. Faptul de a recunoaște asta și a solicita sprijin nu este o dovadă de slăbiciune.

A avea grijă de tine cum trebuie înseamnă a avea grijă de bebelușul tău așa cum merită.

Sursă foto: https://www.shutterstock.com/video/clip-18492766-stock-footage-pregnancy-motherhood-people-and-expectation-concept-happy-pregnant-woman-touching-her-tummy-in.html

Recomandare carte: Ghidul complet al mamei in primul an de viață al copilului

ro_RORomână
Facebook Messengeer Whatsapp